На сайті Верховної Ради України 28.05.2020 оприлюднено висновок Головного науково-експертного управління Верховної Ради (ГНЕУ) щодо законопроєкту 2681.
Фахівці управління зокрема вважають за доцільне після розгляду законопроєкту 2681 у першому читанні повернути його на доопрацювання. Головне науково-експертне управління Верховної Ради у висновку вказало, що
"... при розгляді поданого законопроекту доцільно взяти до уваги, що профспілки за своєю природою є найбільшими представницькими інституціями громадянського суспільства, головною функцією яких є захист прав та інтересів найманих працівників. Згідно з чинним законодавством держава визнає профспілки повноважними представниками працівників і захисниками їх трудових, соціально-економічних прав та інтересів, співпрацює з профспілками в їх дотриманні і належної реалізації, а також сприяє їм у встановленні ділових партнерських взаємовідносин з роботодавцями та їх об'єднаннями (ст. 13 Закону).
Проте у законопроекті, одночасно з осучасненням відповідного законодавства, пропонується обмеження деяких прав і гарантій діяльності профспілок, чим порушується державна гарантія на реалізацію трудових прав громадян, а також принципи незалежності, самоврядності, невтручання держави в діяльність профспілок, які є загальновизнаними нормами міжнародного і національного законодавства та умовами функціонування системи соціального партнерства.
Крім цього, у разі прийняття проекту у запропонованому вигляді виникає ризик порушення зобов’язань України за міжнародними договорами, ратифікованими нашою державою, зокрема, Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами (далі – Угода про асоціацію), а також деяких основоположних конвенцій Міжнародної організації праці (далі – МОП)".
Профспілки працівників освіти і науки України