010421

Мінсоцполітики розробило низку законопроєктів, які схвалено Урядом та подано до Верховної Ради України, для оптимізації застосування прожиткового мінімуму, підвищення його розміру та розмірів державних соціальних гарантій.

Що передбачається:

  • нова методологія визначення та застосування прожиткового мінімуму виключно для основних соціальних гарантій (мінімальної заробітної плати, мінімальної пенсії за віком, державної соціальної допомоги, яка є для людини основним джерелом доходів);
  • запровадження базових величин для розрахунку соціальних виплат (надбавок, підвищень, додаткової пенсії, пенсії за особливі заслуги, щомісячних допомог), що встановлюються до пенсії або державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії;
  • стипендій, максимальних розмірів виплат, компенсаційних виплат, а також одноразових виплат (допомог);
  • запровадження базової величини для грошових платежів і стягнень та базової величини для адміністративних зборів.

При цьому жодну з соціальних виплат, які на сьогодні отримують громадяни, не буде зменшено.

Збільшення прожиткового мінімуму для розрахунку соціальних виплат, які є основним джерелом доходів:

  • у 2022 році – на 14%;
  • у 2023 році – на 15%;
  • у 2024 році – на 25%.

Аналітик Центру аналізу публічних фінансів та публічного управління Київської школи економіки Владислав Ієрусалимов розповів, як саме це відбуватиметься і до чого може призвести.

Зокрема він вважає, що за розрахунками Міністерства соцполітики України, зростання розміру прожиткового мінімуму до його реального значення потягне за собою 250-мільярдне збільшення видатків з бюджету, що державний бюджет може і не витримати.

 

Детально

Федерація профспілок України

за повідомленнями Інтернет-видань