В Україні набув чинності закон, який передбачає облік трудової діяльності в електронній формі.
Йдеться про Закон України № 1217-IX, що був опублікований в газеті «Голос України» три місяці тому і який 10 червня набув чинності.
Закон запроваджує облік трудової діяльності в електронній формі, що дозволяє не оформляти і не вести паперові трудові книжки. Україна має поступово відмовлятися від паперових трудових книжок.
Однак викидати паперові примірники трудових книжок не варто, оскільки закон передбачає п’ятирічний перехідний період: у цей період можна використовувати як паперову, так і електронну трудову.
Вносити відомості про трудову діяльність до Державного реєстру через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду у вигляді сканованих або оцифрованих копій документів (трудової книжки, довідок тощо) будуть працівник і роботодавець з обов’язковим накладенням кваліфікованого електронного підпису. Після внесення відомостей про трудову діяльність працівника роботодавець зобов’язаний видати оригінал паперової трудової книжки йому на руки під підпис.
Паперові трудові книжки знищувати не будуть, але підприємства не мусять їх зберігати. За бажанням співробітника він може забрати її собі й зберігати вдома. У такому випадку роботодавець на вимогу зобов’язаний заповнювати цей документ.
Пенсійний фонд України протягом п’яти років має включити до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутні дані про трудову діяльність працівників на підставі відомостей, наданих страхувальниками.
За наявності повної інформації в реєстрі застрахованих осіб про всі періоди трудової діяльності особи пенсію за віком буде призначено автоматично (без звернення особи) з дня, що слідує за днем досягнення пенсійного віку.