Глава держави підписав законопроект щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості (реєстраційний № 3739) .
150 тисяч підписів робітників промислових підприємств та організацій були зібрані профспілками та роботодавцями на підтримку цього законопроекту, який отримав ще і другу назву – «Про локалізацію».
Закон стосується, зокрема, закупівлі трансформаторів, автобусів, фургонів, пожежних транспортних засобів, причепів, тролейбусів, вертольотів, насосів, компресорів та іншого.
Документ вводить визначення ступеня локалізації виробництва – показника місцевої складової у питомій вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі в галузі машинобудування.
Терміном на 10 років встановлюється обов’язкова ступінь локалізації при здійсненні закупівель продукції транспортного, енергетичного машинобудування та комунальної техніки вартістю від 200 тисяч гривень.
У перший рік дії закону під час закупівлі продукції машинобудування буде потрібно щонайменше 10 % української складової. Цей показник щороку буде збільшуватись на 5 %, доки не досягне 40 %.
Ступінь локалізації визначатиме виробник товару і підтверджуватиме уповноваженим органом за відповідною формулою.
За словами співавтора закону, народного депутата України Дмитра Кисилевського: «Створення 64 000 робочих місць та зростання ВВП на 4,2 % у середньостроковій перспективі – вкрай важливий ефект, який очікується після набуття чинності закону про локалізацію. Але ще важливішим є перезавантаження державної промислової політики. Підтримка закону в Раді конституційною більшістю та швидке підписання закону президентом демонструє, що наша промисловість таки має шанс на адекватну підтримку з боку держави».
Департамент з питань економічного
розвитку та ціноутворення ФПУ