9 серпня ц.р. на реалізацію Стратегії інформаційної діяльності ФПУ на 2018-2021рр. у Києві відбулась нарада з проблемних питань роботи профспілкових засобів масової інформації.
У ході дискусії досвідом роботи зі своїми колегами поділились фахівці, які не один рік працюють із профспілкою інформацією.
Керівник Прес-служби ЦК Профспілки працівників освіти і науки України Інна Михальченко:
- Чому не високі тиражі профспілкових ЗМІ, звідки збитковість? Тому що немає передплати на місцях. Щоб справа йшла потрібна людина, відповідальна за інформаційну роботу. Невеликі зарплати викликають плинність кадрів. Ми рекомендуємо відкривати сайти, але їх потрібно комусь наповнювати, і ще потрібно постійно працювати у соцмережах, заводити свою сторінку, це дуже ефективно в плані широкого охоплення аудиторії.
Якщо є газета, це добре, але потрібно активніше користуватися електронними ЗМІ.
Редактор газети «Атомник України» Микола Петриченко:
- Нас також дістав ціновий прес. Є розмови щодо переходу у електронний формат. Ми зменшили ціну на газету. У нас колективна передплата газети проводиться на великих підприємствах - АЕС, нас підтримують директори, начальники цехів. У нас не суто профспілкова газета - ми міксуємо інформацію профспілкову та виробничу, практикуємо виплату гонорару авторам. Газета має фінансову підтримку від ЦК з бюджету Профспілки. Газета розповсюджується в колективах відповідно кількості працюючих.
Керівник інформаційно-аналітичного центру ФПО Рівненської області, редактор газети «За відродження» Жанна Арсенічева:
- У нас виходить газета Федерації профспілок Рівненської області. Ми постійно займаємось газетою. Спочатку тираж був 4,5 тис. прим., а зараз трохи зменшився. Падіння тиражу – об’єктивне явище у 2-му півріччі. Також у нас є сайт, сторінка в соцмережах та сторінка молодіжної ради. Як ми організуємо передплату? Перш за все, потрібно мати контакт з людьми та шукати шляхи до читачів. Наша робота користується попитом: ми пишемо про людей, про первинку, голову профкому, і ми можемо розраховувати, що ті, про кого ми пишемо нас передплатять. Також ми працюємо із соціальними партнерами, галузевими профспілками, великими підприємствами і роботодавцями, з ОТГ. Вони також передплачують нашу газету.
Ми намагаємось газету увесь час вдосконалювати: спочатку вона була чорно-біла, чотири полоси, тепер ми урізноманітнюємо інформацію: даємо рецепти для домогосподарок, щось цікаве, аналітику, спорт, вітання, гороскоп тощо.
При цьому, вважаю, потрібна мотивація інформаційної роботи. Роботу інформаційників потрібно цінувати, щоб людина якісно і з бажанням робила свою роботу.
На нараді виступили інші її учасники: Олена Шпильківська - Профспілка працівників охорони здоров'я України, Оксана Гузь – Профспілка працівників держустанов України, Василь Левченко - Профспілка машинобудівників та приладобудівників України, Людмила Ростова - Профспілка працівників ЖКГ, місцевої промисловості, побутового обслуговування населення України, Оксана Пашинська - Профспілка авіабудівників України, Ольга Александрова - Київська міська рада профспілок, Богдан Оверковський - Профспілка трудящих металургійної і гірничодобувної промисловості України, Оксана Петренко - Профспілка працівників лісового господарства України.
Також було обговорено письмові пропозиції щодо вирішення проблемних питань діяльності профспілкових ЗМІ, які надійшли від колег з Дніпропетровської, Закарпатської, Львівської, Харківської та Хмельницької областей.
Прес-центр ФПУ