Опалювальний сезон 2016 року видається для жителів країни, як зазвичай, непростим, оскільки старі теплові мережі не сприяють підвищенню якості централізованого опалення і тому надавачі цих послуг знову не можуть забезпечити належну якість їх надання у всьому житловому фонді великих і середніх міст України. Однак, одночасно з цим, за надані послуги споживачі повинні сплачувати у повному обсязі, а з цього року їх вартість значно підвищилась.
Високі ціни на опалення змушують українців бути більш прискіпливим до якості їх надання, оскільки холодні батареї змушують їх одночасно з централізованим опалення використовувати додаткові засоби обігріву (радіатори, природний газ тощо), а це призводить до ще більшого здорожчання життя кожної української родини.
Для захисту прав споживачів, у будинках в яких не встановлені теплолічильники, постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.2010 р. №151 та постановою Кабінету Міністрів України від 30 жовтня 2015 р. № 1037, передбачений порядок перерахунку з оплати послуги централізованого опалення, якщо фактична температура в житлових приміщеннях не відповідає нормативній (18°С).
Цей факт потребує, в першу чергу, документального оформлення неналежного надання виконавцями послуг з опалення. Для цього споживачу необхідно звернутись до підприємства теплокомуненерго (ТКЕ), з яким у нього укладений договір, або до ОСББ (ЖЕКу) тощо та повідомити про неякісне надання послуг з опалення (усно по телефону, письмово, зазначеним в договорі способом). У випадку, якщо послуги надає Київенерго, звернутися до одного з центрів обслуговування клієнтів та написати заяву про проведення обстеження.
У заяві необхідно попередньо визначити час, у який буде забезпечений доступ до квартири для надання можливості прибуття комісії для складання відповідного акту. При цьому необхідно отримати номер зареєстрованої заявки. За цією заявою виконавець повинен перевірити якість наданих послуг. У випадку звернення до Київенерго до квартири споживача буде направлений спеціаліст Київенерго, який за допомогою спеціального обладнання здійснить замір температури приміщення та проведе обстеження задля виявлення причин зниження якості теплоносія.
Якщо споживач не погоджується з результатами перевірки, її можуть здійснити повторно, але вже з представниками місцевої влади, об'єднання споживачів. У випадку, якщо під час обстеження і підтвердиться, що температура приміщення не відповідає нормативній, складається акт претензії про неналежне надання послуг. Відповідно до цього документу буде зроблено перерахунок оплати послуги опалення.
Перерахунок здійснюється таким чином:
За кожен градус нижче 18° C – мінус п'ять відсотків від суми, зазначеної у платіжках за послуги опалення, тобто
Норма + 18° C |
|
Температура у приміщенні |
Перерахунок |
17° C |
- 5 % |
16° C |
- 10% |
15° C |
- 15% |
14° C |
- 20% |
13° C |
- 25% |
12° C |
- 100% |
Зауважуємо, що перерахунок для кожної конкретної квартири проводиться на підставі індивідуальних результатів, за умови здійснення власником, балансоутримувачем будинку заходів з утеплення приміщень і місць загального користування.
(За використанням матеріалів сайтів http://kyivenergo.ua/ та https://nnovosti.info/articles/koli_i_chomu_mozhna_ne_platiti_za_opalennja_i_garjachu_vodu_sekreti_komunalki-351.html)
Правова та технічна інспекція праці профспілок