1 жовтня 2018 року за рішенням правління Фонду соціального страхування України почне діяти нова форма заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення застрахованим особам у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та деяких виплат потерпілим на виробництві за рахунок коштів Фонд соціального страхування України.
Відповідний Порядок фінансування страхувальників було затверджено постановою правління Фонду від 19.07.2018 № 12.
Оновлений документ розширено відомостями щодо виду зайнятості, страхового стажу, пільг постраждалих на ЧАЕС, більш повною інформацією щодо листка непрацездатності тощо. Це зроблено для реалізації попереднього контролю правильності нарахування сум матеріального забезпечення. Такий превентивний підхід дозволить відійти від практики перевірок роботодавців за фактом уже профінансованих виплат з накладанням штрафів.
Робочий орган виконавчої дирекції Фонду або його відділення після надходження заяви-розрахунку здійснюватиме перевірку наведеної в ній інформації, зокрема, правильність нарахування виплат, наявність даних про страхувальника в Державному реєстрі загальнообов’язкового державного соціального страхування, дані про сплату єдиного соціального внеску тощо.
У разі потреби, може здійснюватись обмін інформацією зі страхувальником шляхом направлення запиту щодо уточнення інформації, наведеної у заяві-розрахунку.
При виявленні помилок та/або недостовірних відомостей заява-розрахунок повертається страхувальнику з рекомендаціями щодо їх усунення.
Заява-розрахунок подається роботодавцем для надання працівникам таких видів матеріального забезпечення:
– допомога по тимчасовій непрацездатності (включаючи догляд за хворою дитиною);
– допомога по вагітності та пологах;
– допомога на поховання (крім поховання пенсіонерів, безробітних та осіб, які померли від нещасного випадку на виробництві);
– допомога по тимчасовій непрацездатності, яка настала внаслідок нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання;
– виплата при тимчасовому переведенні потерпілого на легшу, нижчеоплачувану роботу;
– відшкодування вартості поховання потерпілого та пов’язаних з цим ритуальних послуг.
Для подачі заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітності по використанню коштів Фонду у електронному вигляді, страхувальники мають звернутись до робочих органів виконавчої дирекції Фонду або їх відділень для укладення відповідних договорів, оскільки 1 жовтня ц.р. вступає у дію можливість подання заяви-розрахунку в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису.
Управління соціального страхування
і пенсійного забезпечення