19 червня 2013 року відбулося засідання Комітету Верховної Ради України у справах пенсіонерів, ветеранів та інвалідів. Було розглянуто 7 законопроектів 3 з яких за підтримки профспілок комітетом запропоновано взяти за основу. Зокрема:
проект Закону про внесення змін до Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" щодо приведення виплат грошових компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів інвалідів у відповідність до сучасних тарифів та цін (р.№2796, н.д. О.Дубовой, А.Павловський), яким передбачено внесення змін до статті 28 Закону України «Про реабілітацію інвалідів в Україні» щодо встановлення розміру виплат компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування автомобілів та на транспортне обслуговування на рівні не менше прожиткового мінімуму (на даний час ця сума становить 1147 грн.);
проект Закону про внесення змін до Закону України "Про реабілітацію інвалідів в Україні" (щодо встановлення мінімального розміру деяких грошових компенсацій) (р.№2096а, н.д. І.Фурсін), яким передбачено внесення змін до статті 28 Закону України «Про реабілітацію інвалідів в Україні» щодо встановлення розміру виплат грошової компенсацій на бензин, ремонт і технічне обслуговування спеціального автотранспорту інвалідам, законним представникам дітей-інвалідів, що мають спеціальний автотранспорт – на рівні не менше однієї третини розміру мінімальної заробітної плати встановленої законом на 1 січня звітного року (на даний час ця сума становить 382,3 грн.); на транспортне обслуговування – не менше половини розміру мінімальної заробітної плати встановленої законом на 1 січня звітного року (на даний час ця сума становить 573,5 грн.);
проект Закону про внесення змін до Закону України "Про соціальні послуги" щодо покращення соціального обслуговування незахищених верств громадян (р.№2117, н.д. О.Кужель), яким пропонується встановити обмеження сукупної вартості платних соціальних послуг, що надаються впродовж місяця державними і комунальними суб’єктами із залученням бюджетних коштів особам, які відповідно до закону мають право на отримання пенсії, на рівні, що не перевищує п’яти відсотків розміру пенсійного забезпечення зазначених осіб (доповнення до статті 7 Закону), а також передбачити положення щодо здійснення державного і громадського контролю за наданням соціальних послуг (статті 7, 18 Закону).
За результатами розгляду у першому читанні запропоновано відхилити 2 проекти законів, які не були підтримані профспілками:
про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" щодо порядку перерахунку пенсій (р.№2587, н.д. С.Горохов), якими передбачено перерахунок пенсій з урахуванням страхового стажу та заробітної плати, набутих після призначення пенсії, здійснюється за умови, якщо не буде зменшений раніше розрахований розмір заробітної плати (доходу) застрахованої особи для обчислення пенсії та коефіцієнт заробітної плати (доходу) застрахованої особи, та, що за особистою заявою застрахованої особи може бути скасована раніше надана нею заява про перерахунок пенсії. У такому разі розмір пенсії має обчислюватися без урахування раніше наданої заяви про перерахунок пенсії за весь період з дати подання заяви, яку особа просить скасувати;
про внесення змін до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" (щодо виплати грошової допомоги при виході на пенсію) (р.№2647, н.д. В.Мошенський), яким пропонується внести зміни до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», якими передбачити з 1 січня 2014 року, що особам, які на день призначення пенсії мають страховий стаж (для чоловіків - 25 років, для жінок - 20 років), якщо вони до цього не отримували будь-яку пенсію, при призначенні пенсії за віком виплачується грошова допомога, яка не підлягає оподаткуванню, у розмірі їх дванадцяти місячних пенсій станом на день її призначення. При цьому за кожний повний рік страхового стажу, що перевищує 25 років для чоловіків та 20 років для жінок, пропонується збільшувати розмір грошової допомоги на їх одну місячну пенсію станом на день її призначення. Порядок обчислення стажу, який дає право на призначення грошової допомоги, та механізм виплати цієї допомоги має встановлювати Кабінет Міністрів України. Виплата допомоги має здійснюватися за рахунок коштів Державного бюджету України.
Ще по 2 законопроектам голоси членів комітету розділилися і тому рішення по ним не були остаточно прийнято. Це проекти законів, які підтримувалися профспілками про:
внесення змін до Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування (щодо страхового стажу та умов виходу на пенсію, призначення та її виплати за минулий час) (р.№2294-а, н.д. П.М. Симоненко, А.І.Мартинюк, П.С.Цибенко), яким пропонується відновити положення Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», що діяли до жовтня 2011 року, і встановити вік виходу на пенсію після досягнення 60 років для чоловіків та 55 років для жінок за умови наявності страхового стажу не менше 15 років; мінімальний розмір пенсії за віком за наявності у чоловіків 25 років, а у жінок 20 років страхового стажу; право на призначення пенсій по інвалідності в розмірі пенсії за віком, обчисленої відповідно до статей 27 і 28 цього Закону за наявності у непрацюючих інвалідів II і III груп - у чоловіків 25, а у жінок - 20 років страхового стажу за їх вибором. При визначені середньої заробітної плати для обчислення пенсії пропонується застосовувати середню заробітну плату за один календарний рік, який передує року звернення за призначенням пенсії;
внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо визначення умов пенсійного забезпечення громадян (р.№ 2934, н.д. Л.Л.Денісова, А.В.Сенченко), яким пропонується надати право жінкам виходити на пенсію у 55 років; зняти обмеження права пенсіонера на врахування при розрахунку пенсії заробітної плати за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року періодом до 1 січня 2016 року; застосовувати в розрахунку пенсії та її перерахунку у зв’язку з набуттям додаткового стажу середню заробітну плату на одну застраховану особу в цілому по Україні за рік, що передує року звернення за призначенням пенсії; зменшити розміри страхового стажу, необхідного для призначення пенсії по інвалідності; відновити право на перерахунок пенсії для працюючих пенсіонерів у зв’язку з підвищенням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Крім того, передбачається встановити для осіб, які у зв’язку з досягненням 35 років не мають права на сплату страхових внесків до Накопичувального фонду страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком – 5 років, та страховий стаж, що надає право на одержання мінімальної пенсії за віком - 20 років для жінок та 25 років для чоловіків. Для тих, хто не досяг 35 років, та зможе передбачити собі накопичення коштів, страховий стаж, необхідний для призначення пенсії за віком встановлюється 15 років, а страховий стаж, що надає право на одержання мінімальної пенсії за віком - 30 років для жінок та 35 років для чоловіків Також пропонується запровадити осучаснення пенсій після двох років з дня їх призначення із врахуванням показника середньої заробітної плати за три календарні роки, що передують року перерахунку.