Мінсоцполітики запропонувало соціальним партнерам провести узгоджувальну нараду щодо врахування висловлених пропозицій та зауважень до проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування державного управління у сфері зайнятості та соціального страхування на випадок безробіття».
Нарада відбулася 22 жовтня ц.р. Проте, що узгоджували – залишилось незрозумілим. Адже, обговорювався законопроект, наданий на опрацювання на початку серпня ц.р. На сьогодні, за словами представника Мінсоцполітики, на опрацюванні в міністерстві знаходиться зовсім інший текст законопроекту.
У зазначеному заході мали взяти участь і представники роботодавців, однак вони відмовилися від участі у ньому через ненадання їм актуалізованої версії проекту змін до законодавства.
На запитання заступника Голови ФПУ С.М. Кондрюка, коли нарешті буде офіційно надано на опрацювання реальний документ, відповіді так і не було отримано.
Водночас, на всі завчасно надані профспілкові зауваження відповіді представника Мінсоцполітики зводилися до наступного: щось врахували, щось викреслили, чимось доповнили…І все це тільки на словах.
А на зауваження щодо недоцільності зміни назви державної служби зайнятості, прозвучав взагалі «залізний» аргумент: «Назву озвучив Міністр соціальної політики П. Розенко і його підтримав Прем’єр-міністр України А. Яценюк. Тому інакше ми вчинити не можемо».
Ось вам і соціальний діалог.
Нагадуємо, що позиція профспілок була затверджена рішенням СПО об’єднань профспілок від 21.09.2015 № 25-3 та полягає в наступному:
1. Змінити запропоновану Міністерством соціальної політики України концепцію реформування державного управління у сфері зайнятості населення та соціального страхування на випадок безробіття.
З метою недопущення погіршення рівня соціального захисту застрахованих осіб такий вид соціального страхування, як страхування на випадок безробіття, потребує суттєвого очищення від фінансування не страхових випадків та державних органів, що, в свою чергу, потребує внесення докорінних змін до Закону України «Про зайнятість населення» та Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття».
2. Продовжити роботу щодо звільнення системи соціального страхування від невластивих для неї функцій.
3. У зв’язку з цим, у сфері соціального страхування на випадок безробіття за рахунок страхових коштів залишити:
- виплату допомоги по безробіттю, у тому числі одноразову її виплату для організації безробітним підприємницької діяльності;
- виплату допомоги на період професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації;
- виплату допомоги по частковому безробіттю;
- виплату допомоги на поховання у разі смерті безробітного або особи, яка перебувала на його утриманні.
4. Управління соціальним страхуванням на випадок безробіття передати Фонду соціального страхування України.
5. За Державною службою зайнятості залишити статус центрального органу виконавчої влади та закріпити виконання за рахунок бюджетних та інших (крім страхових) коштів функцій з формування та реалізації державної політики зайнятості та надання послуг безробітним та особам, які звернулися до Державної служби зайнятості з метою пошуку роботи.
Профспілкова Сторона наполягає на тому, що Мінсоцполітики якнайшвидше з визначенням достатнього терміну для опрацювання має надати Сторонам соціального діалогу оновлену версію вищеназваних законопроектів, до норм яких готова надати постатейні зауваження.
Департамент захисту соціально-економічних прав