З метою захисту громадян від додаткових поборів банківськими установами при сплаті населенням рахунків за житлово-комунальні послуги, Федерація профспілок України разом з іншими громадськими організаціями неодноразово зверталися до Антимонопольного комітету України, НКРЕКП, Держпродспоживслужби з вимогою розібратися з порушеним питанням та вжити відповідні заходи, спрямовані на користь громадян, оскільки споживач сплачує комісійну винагороду за прийом платежів двічі - її закладено в тариф на послугу ЖКГ, а також за послуги банку чи «Укрпошти» відповідно до встановлених ними тарифів. Разом з тим, якщо навіть постачальник комунальних послуг уклав договір і сплачує банку або «Укрпошті» витрати на прийом платежів, споживачам все одно доводиться платити комісію двічі.
На вимогу профспілок, Антимонопольний комітет України звертався до Кабінету Міністрів України щодо необхідності вирішення зазначеного питання.
Враховуючи численні звернення ФПУ та інших громадських організацій до органів АМКУ, Комітетом було проведено дослідження, яке охоплювало 2015 рік і п'ять місяців 2016 року.
За результатами проведеної роботи, Антимонопольний комітет визнав неправомірним збір банківської комісії при оплаті комунальних послуг – про це йдеться у схваленому 01 листопада 2016 року звіті про результати дослідження ринку послуг з прийому готівкових платежів від фізичних осіб за житлово-комунальні послуги.
Довідково: 29 вересня поточного року Антимонопольний комітет України та Національна комісія, що здійснює регулювання у сфері енергетики і комунальних послуг, підписали Меморандум про співробітництво у сфері регулювання ринків електроенергії, природного газу, а також послуг теплопостачання,водопостачання та водовідведення.
Департамент захисту соціально-економічних прав