У зв’язку з численними зверненнями споживачів комунальних послуг та засобів масової інформації, на відкритому засіданні 18 листопада ц.р. Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, розглянула незадовільну інформаційну роботу підприємств теплокомуненерго з побутовими споживачами. Комісія повторно наголосила на необхідності виконання підприємствами теплокомуненерго наступних заходів:
• 100 % забезпечення споживачів обліком теплової енергії;
• друкування на зворотній стороні рахунків за житлово-комунальні послуги інформації щодо умов отримання субсидій та роз’яснення умов отримання домогосподарствами, які не є отримувачами субсидій, розстрочки оплати за спожиту комунальну послугу з централізованого опалення відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 19.10.2016 № 745 «Про зменшення фінансового навантаження на споживачів щодо оплати послуги з централізованого опалення шляхом створення умов для отримання розстрочки на оплату послуги з централізованого опалення»;
• неухильного виконання вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 30.10.2015 № 1037 «Про запровадження перерахунку вартості послуги з централізованого опалення залежно від температури зовнішнього повітря» у частині коректного перерахунку вартості послуг з централізованого опалення;
• посилення роз’яснювальної роботи контакт-центрами (кол-центрами) та розповсюдження методичних матеріалів, які відповідали б на найбільш поширені питання споживачів комунальних послуг;
• проведення адресної роботи з неплатниками комунальних послуг щодо отримання ними субсидій та оформлення розстрочки.
Під час засідання Голова Комісії Д. Вовк наголосив, що «наявність помилок в платіжних документах буде вважатися порушенням підприємствами теплокомуненерго ліцензійних умов. Під час проведення перевірок на підприємства буде накладатися штраф, а керівники будуть нести особисту адміністративну відповідальність».
Також зазначаємо, що за інформацією заступника Голови КМДА П.Пантелеєва, міська влада доручила ПАТ «Київенерго» здійснити перерахунок сум за опалення, які були нараховані помилково.
Зокрема, йдеться про 8% будинків, де встановлені загальнобудинкові лічильники, але з різних причин нарахування здійснювалося за нормативом.
Міська влада обіцяє до кінця поточного року встановити лічильники тепла в усіх будинках, що знаходяться в управління міста, ОСББ і ЖБК. Також вже цього року заплановано відкрити сервісні центри у кожному районі Києва. Вони працюватимуть за принципом «відкритого вікна», куди можна буде звернутися з питаннями щодо отримання всіх комунальних послуг, і т.ч. і з приводу перерахунків.
Крім того, до мешканців квартир, у яких температура повітря нижча за +18 градусів, повинні навідатися комісії. У кожному окремому випадку будуть складатися акти, на підставі яких кияни зможуть не сплачувати за неякісні або ж взагалі неотримані послуги.
Міська влада просить всіх киян, у яких виникли питання щодо нарахувань за тепло, звертатися в ПАТ «Київенерго» та за телефонами 1551 і 1557.
Департамент захисту соціально-економічних прав
(з використанням матеріалів сайту НКРЕКП та інформаційного бюлетеня міської влади)