Якщо сім’я скористалася своїм законним правом і використала зекономлену в попередньому місяці субсидію у рахунок наступного комунального платежу, тобто скористалася так званою «переплатою» і не сплатила рахунок за опалення, водопостачання чи електроенергію, це не може трактуватися постачальниками послуг як заборгованість з оплати комунальних послуг і не є підставою для скасування допомоги.
Надавачі послуг зобов’язані відображати розмір субсидії чи переплату – зекономлену субсидію – у комунальних рахунках. Більше того, постачальники комунальних послуг не мають права «ігнорувати» переплату і вимагати в людей оплачувати послуги в повному обсязі, при цьому шантажуючи «відключити опалення» чи «відрізати газ». Це грубе порушення діючого законодавства, а саме постанови КМУ № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива».
Водночас звертаємо увагу споживачів послуг: громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов'язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії, крім однієї єдиної умови – наявності на особовому рахунку переплати. У разі, коли вартість фактично використаної послуги у конкретному місяці менша, ніж обов’язкова частка витрат на оплату цієї послуги, громадяни сплачують її фактичну вартість.
Якщо сім’я, якій призначено субсидію, не сплачує вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру допомоги, за винятком випадків, пов'язаних із затримкою виплати заробітної плати, пенсії тощо, яка підтверджується відповідними документами, - з місяця, в якому надійшло таке подання від надавачів послуг, орган соціального захисту населення має припинити нарахування субсидії. Її відновлення відбувається з моменту подання документів, що підтверджують погашення заборгованості з оплати комунальних послуг.
За інформацією Прес-служби Мінсоцполітики