assessments

Питання розробки та впровадження професійних стандартів набуває все більшої актуальності в Україні, у зв’язку з чим Європейським фондом освіти було підготовлено ґрунтовну доповідь «Оцінювання освітніх стандартів професійної освіти, що базуються на компетентністному підході, в Україні».

 

Як зазначають автори, існуюча в Україні система розробки та використання профстандартів має цілу низку недоліків, які заважають ефективній інтеграції таких стандартів до освітніх програм, і як наслідок – призводять до невідповідності якості підготовки спеціалістів потребам ринку праці.

Відповідно до чинної нормативної бази, професійні стандарти – затверджені в усталеному порядку вимоги до знань, умінь та навиків випускників професійно-технічних навчальних закладів, які визначаються роботодавцями та слугують основою для формування кваліфікацій.

У цьому визначенні немає слова «компетентність», а професійний стандарт трактується лише як інструмент для визначення змісту первинної професійної освіти, ігноруючи роль професійного стандарту у сферах тривалої професійної освіти, управління та розвитку людських ресурсів на підприємствах. Друга цікава риса цього визначення полягає в наступному: вказано, що лише роботодавці визначають стандарти, ігноруючи представлення інтересів студентів, працівників, професіоналів та громадянського суспільства в цьому процесі.

Звіт також містить рекомендації щодо подальшого інституційного розвитку як національної системи кваліфікацій, так і системи розробки, впровадження і використання професійних та освітніх стандартів в Україні.

З повним текстом звіту можна ознайомитись тут.

З актуальними новинами щодо розвитку профстандартів можна ознайомитись за посиланнями:

profstandart.org.ua

ipq.org.ua

mon.gov.ua

 

Департамент захисту

соціально-економічних прав