Відповідно до Конституції - Україна є соціальною правовою державою. Отже, її податкова система має відповідати вимогам соціальної держави щодо рівня фінансування суспільних благ, із визначенням відповідно до цього рівня перерозподілу ВВП, який забезпечуватиме формування фінансових ресурсів, достатніх для виконання конституційно закріплених функцій держави та гарантій громадян на достатній життєвий рівень.
Вирішення цієї найважливішої проблеми є складовою частиною загальної концепції соціально-економічної реформи в країні, спрямованої на якісне перетворення усіх сторін суспільного життя.
Для підвищення дієвості регулюючої функції податків необхідно використовувати податкові пільги як найважливіший в умовах ринкової економіки інструмент державного регулювання соціально-економічного розвитку. Тому особлива роль в податковому законодавстві відводиться соціальним пільгам.
Відповідно до досвіду державного регулювання економіки в розвинутих країнах пільговий вплив оподаткування є практично у всіх країнах і реалізується в основному через встановлення знижених ставок оподаткування й забезпечення гарантованого неоподатковуваного мінімуму доходу.
Отже перехід України до соціально орієнтованої держави зумовлює потребу у формуванні нової податкової політики, яка б узгоджувала інтереси громадян, суспільства в цілому, держави та бізнесу.
Зважаючи на значущість даного питання, департаментом бюджетної політики та соціального захисту було напрацьовано ґрунтовні матеріали щодо соціально орієнтованих пільг у податковому законодавстві в країнах СНД. У разі зацікавлення зазначену інформацію можна отримати, надіславши електронного листа на адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
Департамент бюджетної політики та соціального захисту