b 1373764

 

До СПО об’єднань профспілок від Мінінфраструктури України надійшов на погодження проект наказу «Про внесення змін до Тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні».

Вказаним проектом наказу передбачено подальше виведення з державного регулювання тарифоутворення на надання послуг з перевезення пасажирів залізничним транспортом у вагонах 1-го класу швидкісних поїздів категорії Інтерсіті + (IC+) та підвищення коефіцієнту фірмовості для вагонів               2-го класу швидкісних поїздів категорії Інтерсіті + (IC+).

 

СПО об’єднань профспілок не погодив зазначений проект наказу Мінінфраструктури України за таких підстав:

1. Профспілки проти:

- подальшого виведення з державного регулювання тарифоутворення на надання послуг з перевезення пасажирів залізничним транспортом у вагонах 1-го класу швидкісних поїздів категорії Інтерсіті + (IC+) і зниження статусу органу, який має повноваження встановлювати тарифи на проїзд пасажирів залізничним транспортом;

- підвищення коефіцієнту фірмовості для вагонів 2-го класу швидкісних поїздів категорії Інтерсіті + (IC+).

2. Профспілки категорично проти вирішення проблем галузі переважно за рахунок підвищення тарифів на пасажирські перевезення.

3. Із року в рік не виконується Закон України «Про залізничний транспорт» щодо виділення необхідних коштів для потреб галузі з Державного бюджету України (статті 9, 10).

4. Не вирішено питання погашення заборгованості з виплати заробітної плати, яка станом на 01.11.2013 становила 989,0 млн. гривень.  

Враховуючи зазначене, запропоновані проектом наказу Мінінфраструктури України зміни до тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні, замість очікуваного позитивного результату можуть призвести до зниження купівельної спроможності населення і, як наслідок, обсягу пасажирських перевезень, та негативно вплинуть на спроможність користування швидкісними поїздами соціально незахищених верств населення.

 

Одночасно СПО об’єднань профспілок звернуло увагу Міністерства, що у пояснювальній записці відсутня інформація щодо:

- оновлення парку швидкісних поїздів категорії Інтерсіті+ (IC+), забезпечення безпеки руху, підвищення заробітної плати працівникам галузі за рахунок коштів, отриманих від тимчасового виведення з державного регулювання цін на послуги з перевезень пасажирів залізничним транспортом у вагонах 1-го класу швидкісних поїздів категорії Інтерсіті + (IC+);

- забезпечення пунктів 2.1 і 2.2 Генеральної угоди на 2010-2012 роки щодо зростання мінімальної та середньої заробітної плати для працівників галузі.

 

 

                                                        Департамент бюджетної політики та

                                                        соціального захисту