До СПО об’єднань профспілок повторно звернулося Міністерство інфраструктури України щодо погодження проекту наказу Мінінфраструктури України «Про затвердження Тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні» (щодо підвищення на 21% тарифів на перевезення пасажирів у внутрішньому сполученні у всіх категоріях вагонів, окрім вагонів 1 класу поїздів Інтерсіті+).
Під час наради з обговорення вказаного питання, яка відбулася 19 травня ц.р. в приміщенні Мінінфраструктури, Профспілкова сторона зазначила, що з розумінням відноситься до проблем галузі, однак рішуче виступила проти підвищення тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом в умовах нинішньої соціально-економічної кризи в Україні. Адже зростання тарифів відбувається за тотального збільшення цін на всі товари, послуги, енергоносії при одночасному замороженні основних державних соціальних стандартів та гарантій – мінімальної заробітної плати, пенсії, прожиткового мінімуму, та зростання безробіття.
Проведене опитування членських організацій СПО об’єднань профспілок в черговий раз показало категоричне несприйняття переважної більшості членів профспілок підвищення тарифів на перевезення пасажирів залізничним транспортом.
Крім того, рішення щодо неприпустимості підвищення цін і тарифів в умовах «замороження» розмірів основних державних соціальних стандартів і гарантій, значного обмеження соціальних прав громадян, гарантованих Конституцією України, падіння реальної заробітної плати, скорочення робочих місць було прийнято Президією ФПУ 02.04.2015.
Враховуючи зазначене, СПО об’єднань профспілок поінформував Мінінфраструктури України, що позиція профспілок залишається незмінною і не дав згоду на погодження проекту наказу Мінінфраструктури України «Про затвердження Тарифів на перевезення пасажирів, багажу і вантажобагажу залізничним транспортом у внутрішньому сполученні».
СПО об’єднань профспілок наголосив Міністерству, що визнає потребу приведення тарифів до рівня, що забезпечує рентабельність діяльності українських залізниць, але відповідно до позиції профспілок, питання підвищення будь-яких тарифів можливо розглядати тільки за умови «розмороження» основних державних соціальних стандартів і гарантій, випереджаючого підвищення мінімальної заробітної плати не менш ніж на рівень інфляції 2014-2015 років, відновлення на належному рівні купівельної спроможності заробітної плати, ліквідації перекосу темпів зростання заробітної плати й споживчих цін та ліквідації відставання реального життя від існуючих стандартів.
Принагідно поінформовано, що профспілки вступили в колективний трудовий спір з Кабінетом Міністрів України та Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні, початок роботи примирної комісії та трудового арбітражу з врегулювання колективного трудового спору, та про початок з 27 травня ц.р. довготривалої консолідованої галузево-регіональної акції протесту профспілок у формі пікетування Кабінету Міністрів України задля захисту інтересів людей праці та припинення антисоціальної політики Уряду.
Департамент бюджетної політики
та соціального захисту