9261d993786a7cbb7943bd47156f6d17 M

Оприлюднено схвалений урядовцями Прогноз економічного і соціального розвитку України на 2016 рік та основні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2017–2019 роки (ПКМУ від 05.08.2015 №558 – http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/558-2015-п), який ляже в основу Державного бюджету України на 2016 рік та відображає бачення влади бюджетування наступних років.

На жаль, можновладці не передбачають зупинення зубожіння працюючих ні в 2016, ні в наступних 2017–2019 роках. Свідченням цьому є те, що зростання середньомісячної номінальної заробітної плати у 2016 році передбачається на рівні 121,7–125,8%, що не компенсує навіть рівня інфляції з початку поточного року, який уже становить 139,3% (в 2014 році – 124,9%). Незначне зростання реальних заробітних плат у 2016–2019 роках відбуватиметься в умовах подальшого інфляційного знецінення.

За час роботи нинішнього Уряду купівельна спроможність заробітної плати українців впала вдвічі, в першу чергу через «заморожені» на рівні 2013 року розміри прожиткового мінімуму, мінімальних заробітної плати та пенсії.

Так, при прожитковому мінімуму для працездатної особи, мінімальній заробітній платі в 1218 грн, посадовому окладі (тарифній ставці) працівника І тарифного розряду ЄТС, на основі якого нараховується заробітна плата працівників бюджетної сфери, – 852 грн та мінімальній пенсії – 949 грн відбулось підвищення: тарифів на електроенергію на 18-88%, цін на природний газ у 6 разів, тарифів на опалення – у середньому на 71%, гарячу воду – в середньому на 55-57%, холодну воду – в середньому на 4-20%. Однак, такі підвищення не є граничними, зокрема, підвищення тарифів на електроенергію відбуватиметься і в наступному 2016 році, і в 2017 році.

Профспілки категорично проти такого підходу до визначення соціальних стандартів і гарантій та ВИМАГАЮТЬ закладення до Державного бюджету України на 2016 рік реального підґрунтя зростання доходів населення. Першочерговим завданням у реалізації зазначеного на першому етапі має стати забезпечення покриття інфляційного знецінення заробітних плат, а на другому етапі – зростання заробітної плати до рівня, який забезпечить можливість повноцінного відтворення робочої сили та реалізацію конституційного права громадян на достатній життєвий рівень для себе та своєї сім’ї.

 З експрес-висновком до Прогнозу економічного і соціального розвитку України на 2016 рік та основні макропоказники економічного і соціального розвитку України на 2017–2019 роки (ПКМУ від 05.08.2015 №558) можна ознайомитися тут.

 

Департамент захисту

соціально-економічних прав