9

 

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, 29.12.2015 року провела консультації з громадськістю – засідання круглого столу на тему: «Порядок визначення механізмів надання електропостачальниками інформації споживачам електричної енергії на роздрібному ринку електричної енергії».

У зазначеному заході взяли участь члени Громадської ради, представники інститутів громадянського суспільства, Федерації профспілок України, а також представники електропостачальних компаній

В 2016 році планується розробити та затвердити Порядок розкриття, оприлюднення та надання електропостачальниками побутовим споживачам інформації, в зв’язку з чим виникла нагальна потреба у обговоренні та визначення реальних механізмів захисту прав споживачів в частині забезпечення електропостачальниками належного, вичерпного та безперешкодного доступу кінцевих споживачів до об’єктивної та прозорої інформації у доступній для їх розуміння формі.

Розробка цього нормативно-правового акту є забезпеченням Комісією виконання взятих Україною зобов'язань щодо адаптації українського законодавства до законодавства ЄС, зокрема імплементації Директиви 2009/72/ЄС Європейського Парламенту і Ради про спільні правила внутрішнього ринку електроенергії та про скасування Директиви 2003/54/ЄС та виконання вимог законів України «Про електроенергетику», «Про засади функціонування ринку електричної енергії» .

Фахівцями НКРЕКП на прикладі США, Канади та європейських країн було проаналізовано їх досвід у наданні інформації споживачам та на які аспекти необхідно звернути увагу при розробці відповідного механізму в Україні.

Як було зазначено під час проведення круглого столу, при розробці цього механізму необхідно враховувати, що головним критерієм є те, що обізнаний споживач – передумова ефективного функціонування роздрібного ринку.

Наголошувалось на важливості удосконалення рахунку за послуги надання електричної енергії, який повинен бути зручним та інформативним для споживача, оскільки рахунок - це засіб зворотнього зв’язку між споживачем та енергокомпанією.

Також обговорювалась можливість створення та введення в Україні на прикладі досвіду США інституту адвоката споживача, офіс якого в США діє як незалежне державне агентство, що створене для захисту прав споживачів та їх освіти.

Голова Громадської ради В.Котко проінформував присутніх про проблеми, які на сьогодні існують щодо забезпечення обленерго потрібною інформацією кінцевого споживача та надав пропозиції щодо вирішення цього питання.

Презентація

 

Департамент захисту соціально-економічних прав