1450688217 ij-plan4

 

Підраховано касові видатки державного бюджету України на фінансування субвенцій місцевим бюджетам за І квартал 2016 року.

Попередні роки Держказначейство щомісячно на запит ФПУ надавало інформацію щодо фактичного перерахування з держбюджету місцевим бюджетам медичної та освітньої субвенції, субвенції на підготовку робітничих кадрів, а також відповідної субвенції для забезпечення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян та інших передбачених законодавством пільг.

Наразі в рамках публічності використання бюджетних коштів відповідна інформація розміщується на сайті Державної казначейської служби України.

Зупинимось на окремих міжбюджетних трансфертах.

                             

тис. грн

НАЗВА ТРАНСФЕРТУ

Передбачено розписом на 2016 рік

Касові видатки державного бюджету

Відхилення

Всього

на січень-березень

Всього

березень

Освітня субвенція

44 783 977,2

9 792 544,4

9 397 738,9

3 133 585,4

394 805,5

Медична субвенція

44 316 586,2

10 375 343,2

10 169 718,0

3 459 686,3

205 625,2

Субвенція на медикаменти для швидкої медичної допомоги

137 992,3

26 469,3

0,0

0,0

26 469,3

Субвенція на реформування регіонал. систем охорони здоров'я

179 715,4

47 546,8

22 897,6

22 897,6

24 649,2

 

Держбюджетом-2016 передбачено загальний обсяг освітньої субвенції у сумі майже 44,8 млрд гривень. При цьому, відповідно до вимог статті 103-2 Бюджетного кодексу України у складі зазначеної субвенції передбачається резерв коштів, обсяг якого не може перевищувати 1 % загального обсягу субвенції, тобто 447 839,77 тис. гривень. Натомість резерв освітньої субвенції Держбюджетом-2016 передбачено у сумі 2,02 млрд гривень (більш як 4,5 % загального обсягу субвенції), а виконання бюджетного розпису по розподілу освітньої субвенції за підсумками І кварталу 2016 року становить лише 95,97% (відхилення – майже 395 млн грн).

Примітка: У профспілкових пропозиціях стосовно внесення змін до Держбюджету-2016 звернуто увагу Кабінету Міністрів України, парламентських фракцій та Комітетів Верховної Ради України з питань бюджету та з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення на необхідність збільшити обсяги освітньої субвенції кожному місцевому бюджету відповідної адміністративно-територіальної одиниці за рахунок нерозподіленого резерву освітньої субвенції.

 

Медична субвенція передбачена у Держбюджетом-2016 у обсязі на 4,2% менше, ніж у 2015 році. Виконання бюджетного розпису по розподілу  медичної субвенції за підсумками І кварталу 2016 року становить лише 98,02 % (відхилення – більше 205,6 млн грн). А от субвенція на медикаменти для швидкої медичної допомоги, за даними Держказначейства, за всі три місяці поточного року так і не була профінансована.

Примітка: У профспілкових пропозиціях стосовно внесення змін до Держбюджету-2016 звернуто увагу Кабінету Міністрів України, парламентських фракцій та комітетів (з питань бюджету та з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення) на необхідність передбачити обсяг медичної субвенції на 2016 рік у розмірі 51 718 265 тис. грн, взявши за основу обсяг субвенції на 2015 рік із збільшенням його на прогнозований рівень інфляції 12%.

 

З 2016 року профтехосвіту позбавлено фінансування з Державного бюджету. Субвенції на підготовку робітничих кадрів у 2016 році не передбачено через зміни до Бюджетного кодексу України (Закон реєстр. № 914 від 24.12.2015). Проблему фінансування профтехосвіти мали розв’язати законопроекти реєстр. № 3830-3 та № 3831-2 від 29.01.2016, щодо яких Президент України застосував право вето.

 

Не передбачено Держбюджетом-2016 й субвенції на надання пільг з послуг зв’язку, інших передбачених законодавством пільг (крім пільг на одержання ліків, зубопротезування, оплату електроенергії, природного і скрапленого газу на побутові потреби, твердого та рідкого пічного побутового палива, послуг тепло-, водопостачання і водовідведення, квартирної плати (утримання будинків і споруд та прибудинкових територій), вивезення побутового сміття та рідких нечистот) на компенсацію втрати частини доходів у зв’язку з відміною податку з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів та відповідним збільшенням ставок акцизного податку з пального і на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян. У 2015 році на ці цілі було закладено 1 987 833,2 тис. гривень.

Законопроектом реєстр. № 4024 від 04.02.2016 пропонувалось спрямувати 1 917 833,2 тис. грн на фінансування у 2016 році зазначеної вище субвенції за рахунок частини субвенції з держбюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг. Проте, Президент України ветував зазначений законопроект, аргументуючи своє рішення наступним:

  1.    1)перерозподіл створює ризик недофінансування субвенції з держбюджету місцевим бюджетам на надання пільг та житлових субсидій населенню на оплату житлово-комунальних послуг, оскільки через передбачене в 2016 році підвищення тарифів на послуги ЖКГ економія по вказаній субвенції не очікується;
  2.    2)існуюча система відшкодування витрат за пільговий проїзд окремих категорій громадян в умовах відсутності механізму обліку пільгових перевезень, будь-яких обмежень за кількістю, відстані і напрямків поїздок не є ефективною, не дозволяє контролювати облік пільгових перевезень (кількість пільговиків, які фактично користуються транспортом, вид транспорту, кількість поїздок і т.д.).

 

Департамент захисту соціально-економічних прав