На засіданні КМУ 10 квітня розглянуто законопроект, що стосується захисту прав споживачів та змін до Податкового кодексу України – щодо удосконалення процедури визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів.
Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення оподаткування при відчуженні транспортних засобів» від 02.10.2012 року № 5413-УІ внесено доповнення до механізму визначення доходу від продажу (обміну) легкового автомобіля, мотоцикла, мопеда з метою оподаткування податком з доходів фізичних осіб.
Зміни до статті 173 пункту 1 Кодексу передбачають визначення доходу від такого продажу (обміну) виходячи з ціни, зазначеної у договорі купівлі-продажу (міни), але не нижче середньоринкової вартості відповідного транспортного засобу або не нижче його оціночної вартості. При цьому, середньоринкова вартість транспортних засобів визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері економічного розвитку, виключно на підставі аналізу фактичних цін продажу відповідних транспортних засобів.
Однак, у ході обговорення цього питання йшлося про те, що зазначені процедури аналізу і моніторингу є високо затратними для бюджету та бізнес-середовища й потребують значних витрат часу на І збирання, накопичення та узагальнення відповідної інформації, а тому потребують доопрацювання.
Тому метою проекту Закону є удосконалення норм Податкового кодексу України, які регулюють механізм визначення середньоринкової вартості транспортних засобів для цілей оподаткування.
Коментар Першого заступника керівника СПО об’єднань профспілок, заступника Голови ФПУ Г.В.Осового:
- Профспілки підтримують подібні рішення, якщо вони спрямовані на спрощення регуляторних процедур та здешевлення послуг для споживачів, серед яких також не мало членів профспілок. Кабінет міністрів погодився з тим, щоб уникнути складної процедури визначення середньо ринкової вартості транспортних засобів та запобігти суб’єктивізму при визначенні цих показників, потрібно запропонувати його встановлення на основі формули, до якої би входили такі компоненти як рік випуску транспортного засобу, пробіг, умови експлуатації та ін.
Профспілки у свою чергу також висловили пропозицію до зазначеної формули у тому цензі, щоб вона не ускладнювала процедуру визначення вартості та не погіршила існуючі умови для автовласників. В такому саме контексті ця формула буде доопрацьована, - сказав Г.В.Осовий.
Для довідки:
- рішенням Міжвідомчої комісії з питань державних закупівель при Рахунковій палаті України затверджено «Методику визначення суми завданих замовниками збитків у разі недотримання ними вимог чинного законодавства під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти» від 21.08.2007 року, якою середньоринкова ціна визначається як середній рівень ціни, розрахований на базі відображених в документах ринкових цін на конкретні товари, послуги, роботи.
Тобто, визначення середньоринкової вартості транспортних засобів можливо не лише за рахунок виключно моніторингу фактичних цін продажу, що передбачає запровадження обтяжливого обов'язку надання додаткової інформації до державних органів з боку окремих категорії податкових агентів (нотаріусів, виробників, продавців), але і шляхом накопичення/збору інформації з використанням наукових та апаратно-математичних моделей із будь-яких документів та носіїв інформації, що свідчать про ринкові ціни.
ІАЦ