rekenmachine-586

 

СПО об’єднань профспілок на засіданні 3 липня 2017 року розглянув проект Основних напрямів бюджетної політики на 2018-2020 роки» (реєстр. № 6591 від 15.06.2017, далі – Проект) та звертає увагу на наступне.

 

Ініціатива Уряду щодо запровадження окреслення основних завдань бюджетної політики на середньостроковий період та визначення завдання забезпечення гідної оплати праці для працівників, шляхом її поступового підвищення, як пріоритетного, − безумовно є позитивним.

Однак, на нашу думку, реалізація Урядового проекту бюджетної резолюції у запропонованій редакції, не забезпечить виконання загальнодержавних завдань стосовно подолання бідності в Україні (визначено Стратегією подолання бідності, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.03.2016 № 161-р), а також покращення рівня життя населення, впровадження в Україні європейських стандартів життя (визначене в Стратегії сталого розвитку «Україна–2020», схваленої Указом Президента України від 12.01.2015 № 5/2015).

Тому, профспілки наполягають на врахуванні у Проекті ключових пропозиції профспілок, щодо встановлення розмірів основних соціальних стандартів і гарантій (прожиткового мінімуму, мінімальних заробітної плати та пенсії), які ґрунтуються на нормах діючого законодавства, виходячи з розміру фактичного прожиткового мінімуму, а також з урахуванням у середньостроковій перспективі положень Конвенції МОП про основні цілі та норми соціальної політики № 117 (стосовно врахування при визначенні розміру прожиткового мінімуму витрат на придбання або оренду житла, медичне обслуговування, освіту).

У питанні визначення розміру базового тарифного розряду ЄТС потрібно бюджетні кошти, які нині планується спрямувати на доплату працівникам до законодавчо гарантованого рівня мінімальної заробітної плати, спрямувати не на реалізацію доплатного механізму, що веде до «зрівнялівки» в оплаті праці, а на підвищення розміру базового тарифного розряду ЄТС з тим, щоб посилювати диференціацію в оплаті праці працівників бюджетної сфери.

Крім того, необхідно забезпечити справедливий розподіл результатів праці між бізнесом і працівниками. Адже фактично частка ФОП у ВВП заморожується на рівні менше 30 відсотків, що значно нижче аналогічних пропорцій у європейських країнах та не враховує необхідність масштабної легалізації «тіньової» зарплати.

Тому профспілки наполягають на перегляді розміру прогнозованого фонду оплати праці у бік істотного збільшення за рахунок перерозподілу прогнозованих прибутків прибуткових підприємств.

З метою просування вищевикладених пропозицій профспілки звернулися до Комітетів Верховної Ради України з питань бюджету та з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення стосовно підтримки профспілкових пропозицій до проекту Основних напрямах бюджетної політики на 2018-2020 роки (листи від 27.06.2017 № 01-13/509-СПО, від 06.07.2017 № 01-13/544-СПО). Також відповідні звернення направлені представникам ФПУ у Верховній Раді Україні С.М. Капліну та В.Є. Івченку (листи від 27.06.2017 № 01-13/513-СПО).

 

 

Згідно з рішенням СПО об’єднань профспілок

Департамент захисту соціально-економічних прав