24 січня у ФПУ відбулось обговорення пропозицій профспілок до проектів постанов Кабінету Міністрів України стосовно надання пільг у грошовій формі з оплати проїзду усіма видами транспорту та встановлення державних соціальних стандартів у сфері транспортного обслуговування.
Проблема давно назріла стосується мільйонів громадян: тих, хто користується транспортними послугами, а також тих, хто їх надає. До цього часу діє законодавчо встановлена практика, коли транспортні підприємства здійснюють перевезення пільгових категорій пасажирів, а держава їм відшкодовує понесені втрати з бюджету. Але такий механізм постійно дає збої і викликає багато суперечностей, які покликані виправити згадані проекти постанов КМУ, розроблені Мінсоцполітики та підтримані профспілками автотранспортників, що входять до ФПУ.
Домовленість про ухвалення змін до законодавства стосовно монетизації пільг на проїзд було досягнуто місяць тому, коли Профспілка працівників автомобільного транспорту та шляхового господарства України і Всеукраїнська незалежна профспілка працівників транспорту вивели людей під Кабмін із вимогою виплати заборгованості по зарплатах.
Отже, порядком, що розроблений, передбачено можливість і механізм надання місцевими органами самоврядування пільги з оплати проїзду усіма видами міського, приміського та міжміського транспорту у грошовій формі тим громадянам, хто мають право на безкоштовний проїзд.
Проте, замість необмеженої кількість пільгових поїздок, як це гарантовано наразі, пропонується встановити норму у 30 поїздок на місяць і з урахуванням цього виплачувати грошову компенсацію, яку той, хто її отримує, може використати на свій розсуд.
Під час дискусії, що відбулась між представниками організацій, що входять до складу СПО об’єднань профспілок, за участі Голови ФПУ Григорія Осового, його заступника Олександра Шубіна, представника Мінсоцполітики, висловлювались думки, що визначеної кількості поїздок недостатньо. Також, для розрахунку компенсаційних виплат пропонується середню вартість проїзду у комунальному транспорті визначати станом на 1 січня кожного року, а середня вартість проїзду впродовж року може змінюватися, у той час, як механізм її перегляду у проектних актах не визначено. У майбутньому це може призвести до недоотримання таких виплат пільговими категоріями громадян.
З урахуванням зазначеного, усі висловлені пропозиції профспілок, які продовжують надходити до Департаменту з питань економічного розвитку та ціноутворення ФПУ, буде проаналізовано та винесено на розгляд СПО об’єднань профспілок для напрацювання спільної профспілкової позиції із зазначеного питання.
Прес-центр ФПУ