105638

 

 

Спільний представницький орган об’єднань профспілок заперечує проти прийняття окремих норм проекту Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» (реєстр. № 1000).

 

Про це зазначено в пропозиціях та зауваженнях СПО об’єднань профспілок до законопроекту, які знаходяться на розгляді Комітету Верховної Ради України з питань бюджету та Комітету Верховної Ради України з питань соціальної політики, зайнятості та пенсійного забезпечення.

Профспілки переконані, що неприпустимим є «замороження» державних соціальних стандартів і гарантій – прожиткового мінімуму, мінімальної заробітної плати, мінімальної пенсії – до грудня 2015 року на рівні грудня 2013 року в умовах девальвації гривні, галопуючого підвищення цін і тарифів на соціально важливі й життєво необхідні товари та послуги, ігноруючи інфляцію 2014 року, яка прогнозується на рівні 125,3%.

Враховуючи розрахунки Мінсоцполітики України та Рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 р. №10-рп/2008 щодо врахування ставки податку з доходів фізичних осіб, у жовтні 2014 року фактичний розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб становив 1611 грн., а на кінець поточного року його розмір досягне щонайменше 1700 гривень. Наголошуємо, що розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а отже, й мінімальної заробітної плати з 1 січня 2015 року має становити не менше 1700 гривень.

Профспілки категорично проти збереження майже впродовж всього наступного року розміру посадового окладу працівника І тарифного розряду ЄТС на рівні 1 січня 2013 року (852 грн.), що не дозволить зменшити грошовий розрив між розмірами даного показника та мінімальної заробітної плати (366 грн.) та призведе до поглиблення бідності серед працюючих бюджетної сфери.

Наполягаємо на передбаченні в бюджеті наступного року видатків на ліквідацію дискримінації в оплаті праці працівників бюджетної сфери і зайнятих на державний службі, в органах місцевого самоврядування; поетапне, починаючи з 1 січня 2015 року, підвищення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника І тарифного розряду ЄТС до законодавчо гарантованого рівня.

Абсолютно неприпустимим є намір Уряду в черговий раз легалізувати «ручне управління» умовами оплати праці бюджетників та економити за рахунок законодавчо встановлених соціальних гарантій та пільг, передбачивши відповідну антисоціальну норму в прикінцевих положеннях проекту Держбюджету наступного року, яка суперечить статті 22 Конституції України.

Крім того, закцентовано увагу Парламентських Комітетів на загрозу знищення системи захисту прав споживачів та унеможливлення здійснення в державі виваженої цінової політики задля захисту населення від необґрунтованого зростання цін і тарифів на соціально значущі товари та послуги через значне зменшення обсягів видатків (порівняно з 2014 роком) Держспоживінспекції та Держцінінспекції України.

 

Департамент бюджетної політики та

соціального захисту апарату ФПУ