Рада

 

23 червня 2014 відбулося планове засідання територіальної тристоронньої соціально-економічної ради, яке було проведене під головуванням першого заступника Голови Об'єднання профспілок Харківської області С.Г. Волкова.

Розглянуті питання «Модернізація регіональної сфери охорони здоров’я: від пацієнта до лікаря» та «Про стан виконання у 2013 році розділу 8 «Заходи щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища в Харківській області на 2012-2015 роки» комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2011-2015 роки».

Як зазначив директор Департаменту охорони здоров’я Харківської обласної державної адміністрації Галацан О.В., реалізація державної політики у сфері охорони здоров’я на регіональному рівні спрямована, насамперед, на забезпечення права кожної людини на здоров’я, рівної доступності до якісної медичної допомоги, організаційне розмежування всіх рівнів медичної допомоги з метою перерозподілу фінансових потоків, ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, зміцнення матеріально–технічної бази закладів, вирішення питань кадрових диспропорцій, покращання ситуації у службі материнства та дитинства, розвиток інституту сімейної медицини.

Станом на 01.04.2014 року в області функціонує 6 органів управління охороною здоров’я та 242 заклади охорони здоров’я різних форм підпорядкування, 199 з яких є комунальними закладами.

Центри первинної медико–санітарної допомоги об’єднали 828 закладів охорони здоров’я первинної ланки, а саме фельдшерсько–акушерські пункти (498), лікарські амбулаторії (330), з них амбулаторії загальної практики – сімейної медицини (329).

На сьогодні показник укомплектованості штатних посад лікарями становить 81,2%, молодшими спеціалістами з медичною освітою - 90,7%.

У 2013 році фінансування сфери охорони здоров’я з бюджетів усіх рівнів збільшено майже на 10% і становило 2,6 млрд. грн.

Незважаючи на складну фінансово – економічну ситуацію, протягом 1 кварталу 2014 року майже у 2,5 рази до 563,2 грн. збільшились витрати бюджетних коштів на 1 мешканця (2013 р. - 221,1).

Вагомою складовою модернізації вітчизняної охорони здоров’я на сучасному етапі відповідно до Закону України «Про екстрену медичну допомогу» стало реформування системи екстреної медичної допомоги на принципово нових засадах організації, управління та фінансування.

Координацію дій всіх підрозділів профільної служби у регіоні покладено на створений Центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, що забезпечило її безперебійну роботу та виконання соціального нормативу доїзду бригад як гарантованого фактору порятунку життя пацієнтів за максимально короткий час.

Під час обговорення зазначеного питання член Ради, голова обласної організації профспілки працівників охорони здоров’я України Благовещенська А.В. проінформувала присутніх про вжиті обласною організацією профспілки працівників охорони здоров’я України заходи щодо соціального захисту працівників при реформуванні галузі та звернулася до співголови Ради, заступника голови облдержадміністрації Георгіївського Ю.В. про сприяння вирішенню питань покриття дефіциту бюджетних коштів на оплату праці медичних працівників в районах та містах області. Також було порушення питання щодо забезпечення житлом медичних працівників, які працюють у сільській місцевості.

Інформуючи членів Ради про стан виконання у 2013 році розділу 8 «Заходи щодо поліпшення стану безпеки, гігієни праці та виробничого середовища в Харківській області на 2012-2015 роки» комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2011-2015 роки», заступник Директора Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації, начальник управління праці та зайнятості Печура Т.М відмітила, що в області забезпечено його виконання.

Серед реалізованих заходів окрема увага приділялась функціонуванню ефективної системи управління охороною праці, організації проведення аудиту охорони праці, лабораторних досліджень умов праці, оцінки технічного стану виробничого обладнання та устаткування, атестації робочих місць за умовами праці в порядку і строки, що визначаються чинним законодавством України, та вжиття заходів до усунення небезпечних і шкідливих для здоров’я виробничих факторів, забезпеченню працівників положеннями, інструкціями, іншими актами з охорони праці. На окремих підприємствах СУОП запроваджена з дотриманням міжнародної системи якості ISO 9001 (ВАТ «Автрамат». ДП «Завод Електроважмаш», підприємства, що входять до індустріальної групи УПЕК та низка інших підприємств області).

Постійно оновлюються дані в переліку підприємств, установ і організацій області, де є робочі місця зі шкідливими та важкими умовами праці, до якого включено близько 1,6 тис. підприємств та більше 2,2 тис. записів про стан проведення атестації.

За оперативними даними станом на 01.04.2014 з 41,6 тис. робочих місць, що підлягають атестації за умовами праці, атестовано 41,3 тис. робочих місця, що становить 99,3%. Найбільша кількість не атестованих робочих місць розташована у КЗОЗ Первомайська центральна районна лікарня (22 р.м.), КЗОЗ «Харківська міська лікарня №11» (20), ТОВ «Курганський бройлер» (12 р.м.), ТОВ «СПЕЦПРОЕКТ» (11 р.м.), ЗАТ «KGS & Co» (10 р.м.), ПАТ «ХЕЛЗ «Укрелектромаш» (8 р.м.) та інших.

Незважаючи, що в області закріпилась стійка тенденція до зниження травматизму на виробництві, у засіданні Ради взяли участь керівники провідних промислових підприємств області, де спостерігається збільшення нещасних випадків на виробництві та профзахворювань.

В обговоренні зазначених питань взяли участь: Волков С. Г., Колесніков О.О., Захуцька О.В., Одаренко О.А.

Cторони домовилися зміцнювати партнерські стосунки у питаннях розвитку та удосконалення медичної галузі, забезпечення належного рівня медичного обслуговування територіального населення, проводити аналіз причин випадків виробничого травматизму та професійних захворювань, що стались на підприємствах, установах та організаціях області, сприяти розробці заходів щодо попередження аналогічних випадків та контролювати їх виконання.

 

Н.О. Гриценко,

завідувач відділу соціально-економічного захисту трудящих ОПХО

 

Рада-1

 

Рада-2

 

Рада-3