IMG 20240719 09

Загроза для десятків тисяч європейських промислових робітників, включаючи понад 3000 робочих місць в Audi та її субпідрядників на порозі європейських інституцій, свідчить про нагальну необхідність для ЄС укласти промислову угоду, яка захистить і створить якісні робочі місця.

Профспілки пройдуть сьогодні маршем у Брюсселі з вимогою політичних дій у відповідь на погрозу автовиробника Audi скоротити робочі місця на своєму заводі в Брюсселі, що торкнеться тисяч працівників.

Демонстрація, організована бельгійськими профспілками виробничого сектору у співпраці з європейською федерацією industriAll Europe, включатиме мітинг на площі Люксембург, в самому центрі району, де розташовані європейські інституції.

Майже 1 мільйон робочих місць

Потреба в скоординованих діях ЄС є нагальною. Проблеми в автомобільному секторі є частиною ширшої тенденції, в результаті якої Європа втратила 850 000 робочих місць у промисловості між 2019 і 2023 роками.

Про масштабну реструктуризацію в сталеливарній промисловості оголосили кілька груп, зокрема liberty steel, ThyssenKrupp в Дуйсбурзі (де в понеділок одночасно відбудуться мітинги робітників). Stellantis оголосила про реструктуризацію в Італії та Франції, а Volkswagen відмовився від тридцятирічної колективної угоди з IG Metall, яка захищала робочі місця.

Європейська конфедерація профспілок (ЄКП) закликає президента Європейської комісії Урсулу фон дер Ляєн скликати надзвичайну робочу групу профспілок і роботодавців для вирішення кризи за допомогою потужної промислової угоди, заснованої на інвестиціях, а не жорсткій економії.

Виступаючи перед сьогоднішньою демонстрацією, Генеральний секретар ЄКП Естер Лінч заявила:

«Неминуча загроза тисячам робочих місць на порозі європейських інституцій повинна нагадати лідерам ЄС, що вони просто не роблять достатньо для підтримки наших галузей.

Саме тому ми хочемо, щоб збільшення інвестицій у наші галузі залежало від соціальних умов, які гарантують, що компанії діятимуть відповідально і створюватимуть якісні робочі місця, а не знищуватимуть їх.

Хоча говорити про промислову стратегію стало модно, криза в нашій автомобільній промисловості показує, що ми відчайдушно потребуємо, щоб добрі наміри перетворювалися на практичні дії.

Урсула фон дер Ляєн повинна показати, що вона на боці промислових робітників, створивши надзвичайну робочу групу, щоб покласти край цій кризі і забезпечити європейській промисловості світле майбутнє».

Джудіт Кіртон-Дарлінг, Генеральний секретар IndustriAll Europe, сказала:

«Автомобільна промисловість не матиме майбутнього в Європі, якщо вона базуватиметься на збільшенні соціальної нерівності та розпалюванні корпоративної жадібності - це стратегія вилучення активів - а не на проактивних промислових угодах.

Нам потрібні інвестиції, але з соціальними умовами, щоб гарантувати якісні робочі місця, навчання для робочої сили та соціальний діалог, починаючи з поваги до існуючих прав та угод».

https://www.etuc.org/en/pressrelease/eu-must-stop-industry-crisis-its-doorstep